Suriye Sorununa Farklı Bir Bakış Açısı !

Suriye Sorununa Farklı Bir Bakış Açısı !Son zamanların en çok konuşulan konuların başında Suriye sorunu yer alıyor.Komşumuz olması,tarihlerimiz,halkın sorunlarına karşı 'duyarsız ' kalamaması gibi nedenlerden ötürü Suriye sorunu bize diğer ülkelerden daha çok etki ediyor.
Bu soruna pek çok merciden yada akademik kadrodan açıklamalar yorumlar ve çözüm çalışmaları sunulmuştur.Peki bu konuya lise dahi okumamış hayatını kaba tabirle hamallık yaparak kazanan ve ailesine bakan Bursa İnegöl'den Mehmet Kaya'ya sorduk Suriye Sorununu.

Ahmet abi Suriye sorununa bu kadar dahil olmamız doğru mu?

Valla abicim yardım etmek güzel bir şey ama gelen Suriyeliler beni işimden ediyolar ben bu durumda nasıl yardım edelim diyeyim sen söyle.

Türkiye'nin başında sen olsan ne yapardın ?

Yok be yiğenim ben anlamam böyle şeylerden baştakiler işini bilir.

Peki Ülkeyi Yönetenlere Söylemek İstediğin Birşeyde mi yok ?

Akşam olunca evime ekmek almaya devam edeyim istiyorum çocuklarım birşey istediği zaman alayım istiyorum ben dilenci değilim dilenmek istemiyorum yaptığım iş zor oluyo artık  hastalıklar filan bu işi bırakınca çocuklarıma birşeyler bırakmak istiyorum.

Suriyeliler İçin Ne Yapmalıyız Sence ?

Çocuklara acıyorum ölenler hasta olanlar kaybolanlar Allah muhafaza yarın bizim başımıza ya gelirse?Bence çocuklar için birşeyler yapmak lazım onlar günahsız çünkü.

Çevrende Suriyeli Tanıdıkların Var mı?

Olmaz mı hiç tabi var.

Çevrendeki Tanıdıklarına Ne Gibi Yardımlar Da Bulunuyorsun ?

Yardım ediyorum elimden geldiğince ama benim durumum da malum.Giymediğimiz kıyafetler kullanmadığımız eşyalar filan veriyoruz.Keşke daha çok şeyler yapabilsek ama durumumuzu görüyosun.

Gördüğün Kadarıyla Suriyelilerin Durumları Nasıl ?

Abicim Allah seni inandırsın çoğunun maddi durumu benden iyi.Ama kötü olanlar da çok kötü.Bir kap çorbayı 7-8 kişi beraber yiyenleri biliyorum daha ne olsun.

Maddi Durumu İyi Olan Suriyeliler Kötü olanlara Yardım Ediyor mu ?

Bilmiyorum ki ediyordur belki.

*****(Arkadan Ahmet Abiye seslenip işe dönmesini söylüyorlar)*****

Ahmet Abi Son Bir Soru ; Esad Giderse Vatandaşlar Ülkesine Döner Mi ?

Niye dönsün ülke bitmiş.Gittikleri yerde rahatları yerindeyse dönmezler sanmıyorum.

***********************SON**********************

Ahmet Abi ile vedaşlaştık ve suriyeli çalışma arkadaşlarıyla beraber çalışmaya devam etti.İşte farklı bir bakış açısı ve samimi cevaplarla geçen bir röportaj.



Paylaş:

Benzer Konular

Önceki Konu
Sonraki Yazı »

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *